Ngn som hört den låten? Jag och P brukar sjunga på den här hemma. "Måndag, måndag, kom tillbaks, annars fattas det en dag".
Håller för närvarande på med sista inlämningsuppgiften på kursen i arbetsmiljö, skönt! Sen är det bara EN kurs kvar och sen EXAMEN! Snackade lite smått om att åka iväg när jag tagit min examen och lyxa till det på någon herrgård eller ngt. Bara jag och P. Signe får hänga med mormor, Bono och hundarna. Passa på och fira förlovningen också tycker jag. Var och beställde ringar igår, får dom på torsdag eller fredag. Blev Schalins ringar hos en liten guldsmed på Folkungagatan. Får se vad det blir för alliansring, den får dyka upp! Har bokat lokal i allafall. Den 4 juni 2011 blir jag någons fru. Herre min skapare! Tur att det inte bara är ngn:s fru, utan fru till världens finaste man! Ser redan nu fram emot den där dagen ngt oerhört mkt.
Annars då? Har hunnit med lite annat en skolan för en gång skull. Jag fungerar ju så att jag vill göra klart uppgifter så fort som möjligt så är jag ledig sen. Den egenskapen kom väl till pass på den här kursen! Var hos Hanna och Siri och lekte förra veckan och hann även med besök från mormor och moster. Gårdsstädning har det också varit. Övrigt tid spenderas utomhus, helst i ngn park med antingen spade (Signe) eller en iPhone (jag) i handen.
Ska lägga in lite fina bilder snart tänkte jag, men inte just nu, nu ska jag göra klart min uppgift.
/ Michaela
tisdag 27 april 2010
onsdag 14 april 2010
VÅR!
Äntligen är du här, älskade vår.
Sitter just nu med en inlämningsuppgift men vill mycket hellre ut på balkongen och få lite färg.
I helgen som var så var så hade vi besök söderifrån. Signes farmor och farfar var här ons-sön till Signes stora förtjusning. Hann med söderlunch, shopping och Skansen bl.a. Kikade lite på ringar när vi var på Söder. Herre min skapare va dyrt det är med guld och juveler. En annan som inte använder så mycket smycken höll ju på att trilla omkull. Ska kika runt hos lite fler guldsmeder innan vi bestämmer oss för vilka ringar det blir.
Annars tycker jag hela grejen med bröllop är kul, men konstig. Köpte Bröllopsmagasinet för att få lite skön inspiration till ring och klänning. Hittade en ring jag gillade, ingen klänning och ett par skor (som dessutom var ett par pimpade converse). Och då var det ändå en specialutgåva av magasinet, typ 300 sidor. Inser att det här med traditionellt bröllop inte är min grej. Tycker klänningarna ser ut som bakelser och skorna ska vi inte tala om... Nej, ska vi göra det här ska vi göra det på vårt sätt. Ska bara hitta vårt sätt först. Mitt sätt är nog iallafall; kort vintageklänning, Marc Jacobsklackar från loppis i NY, en smal ring med en liten, liten sten och en hejdundrande fest. Skorna har jag, resten får komma till mig.
/ Michaela
Sitter just nu med en inlämningsuppgift men vill mycket hellre ut på balkongen och få lite färg.
I helgen som var så var så hade vi besök söderifrån. Signes farmor och farfar var här ons-sön till Signes stora förtjusning. Hann med söderlunch, shopping och Skansen bl.a. Kikade lite på ringar när vi var på Söder. Herre min skapare va dyrt det är med guld och juveler. En annan som inte använder så mycket smycken höll ju på att trilla omkull. Ska kika runt hos lite fler guldsmeder innan vi bestämmer oss för vilka ringar det blir.
Annars tycker jag hela grejen med bröllop är kul, men konstig. Köpte Bröllopsmagasinet för att få lite skön inspiration till ring och klänning. Hittade en ring jag gillade, ingen klänning och ett par skor (som dessutom var ett par pimpade converse). Och då var det ändå en specialutgåva av magasinet, typ 300 sidor. Inser att det här med traditionellt bröllop inte är min grej. Tycker klänningarna ser ut som bakelser och skorna ska vi inte tala om... Nej, ska vi göra det här ska vi göra det på vårt sätt. Ska bara hitta vårt sätt först. Mitt sätt är nog iallafall; kort vintageklänning, Marc Jacobsklackar från loppis i NY, en smal ring med en liten, liten sten och en hejdundrande fest. Skorna har jag, resten får komma till mig.
/ Michaela
måndag 5 april 2010
Påsken 2010 - inte riktigt som hade tänkt mig...
Trodde inte jag skulle bli så överraskad, så rörd och så lycklig som jag blev i lördags eftermiddag. Det jag trodde var en oskyldig promenad till stranden visade sig vara något helt annat. Fattade verkligen ingenting när P bad mig ta av mig mina solglasögon. När han sen gick ner på knä och plockade fram en liten röd ask ur fickan började polletten trilla ner. Magiskt!
En flaska champagne och våra picnicmuggar hade han också smusslat med sig (kan tilläggas att han hade byggbyxor med många fickor på sig).
Signe traskade omkring och trallade på stranden. När det blev dags att kramas ville hon också vara med. Förmodligen den finaste kramen i mitt liv, jag, min dotter och min blivande man.

Signe passade på att lukta på skumpan medan jag visade ringen för kameran.

En flaska champagne och våra picnicmuggar hade han också smusslat med sig (kan tilläggas att han hade byggbyxor med många fickor på sig).
Signe traskade omkring och trallade på stranden. När det blev dags att kramas ville hon också vara med. Förmodligen den finaste kramen i mitt liv, jag, min dotter och min blivande man.
Signe passade på att lukta på skumpan medan jag visade ringen för kameran.
onsdag 31 mars 2010
måndag 29 mars 2010
Inga bildbevis
Sitter här och försäker lägga in bilder men det vill sig inte. Får bli ytterligare ett bildlöst inlägg.
Känns som jag numera bor vid universitetet. Var där varje dag förra veckan, helgen inräknad. Pluggade måndag-fredag i biblioteket inför min tenta och var sen och skrev tentan i lördags. Om jag inte är helt tappad bakom en vagn så gick tentan bra. Det kändes bra i allafall så har jag massor med fel så är det fel på tentan, inte på mig. Efter tentan åkte jag för att möta upp Signe som var med momo och Bono. Kom hem framåt 17-tiden, helt slut. Signe hade fått en mysdress av momo så den åkte på efter att lillan badat. Riktigt mysigt att krypa upp i soffan tillsammans med världens bästa unge iförda mysdress och tofflor. När P kom hem åt vi rester från fredagen, pizza. Signe fick dock inte pizza två dagar i rad. Nån måtta får det vara när man är 1 år.
I söndags sprang P Premiärmilen vid Stora Skuggan på Djurgården. Man parkerar vid, ja just det, universitetet, och går sen en bit. Jag och Signe hejade på pappa. Superkul var det! Pappan var jätteduktigt och sprang in på under 45 min. Jag och Signe var stolta som tuppar (eller snarare en höna och en kyckling). Resten av söndagen gick i lathetens tecken.
I dag har jag varit på en kanonföreläsning om arbetsmiljö och arbetsorganisation. Två konsulter från näringslivet var och berättade för oss om hur man genomför trendförändringar i organisationer på glid. Kändes som en riktigt bra start på kursen som jag ska läsa 5 v framöver. Kul när början på en kurs känns inspirerande.
Nu blir det kaffe, kexchoklad som P precis kom hem med (han har varit och bytte till SOMMARdäck, tjohoo, SOMMAR!) och jobb framför datorn. Känns helt okej faktiskt.
/ Michaela
Känns som jag numera bor vid universitetet. Var där varje dag förra veckan, helgen inräknad. Pluggade måndag-fredag i biblioteket inför min tenta och var sen och skrev tentan i lördags. Om jag inte är helt tappad bakom en vagn så gick tentan bra. Det kändes bra i allafall så har jag massor med fel så är det fel på tentan, inte på mig. Efter tentan åkte jag för att möta upp Signe som var med momo och Bono. Kom hem framåt 17-tiden, helt slut. Signe hade fått en mysdress av momo så den åkte på efter att lillan badat. Riktigt mysigt att krypa upp i soffan tillsammans med världens bästa unge iförda mysdress och tofflor. När P kom hem åt vi rester från fredagen, pizza. Signe fick dock inte pizza två dagar i rad. Nån måtta får det vara när man är 1 år.
I söndags sprang P Premiärmilen vid Stora Skuggan på Djurgården. Man parkerar vid, ja just det, universitetet, och går sen en bit. Jag och Signe hejade på pappa. Superkul var det! Pappan var jätteduktigt och sprang in på under 45 min. Jag och Signe var stolta som tuppar (eller snarare en höna och en kyckling). Resten av söndagen gick i lathetens tecken.
I dag har jag varit på en kanonföreläsning om arbetsmiljö och arbetsorganisation. Två konsulter från näringslivet var och berättade för oss om hur man genomför trendförändringar i organisationer på glid. Kändes som en riktigt bra start på kursen som jag ska läsa 5 v framöver. Kul när början på en kurs känns inspirerande.
Nu blir det kaffe, kexchoklad som P precis kom hem med (han har varit och bytte till SOMMARdäck, tjohoo, SOMMAR!) och jobb framför datorn. Känns helt okej faktiskt.
/ Michaela
fredag 26 mars 2010
Fullproppad!
Nu har jag kommit till den fasen i tentapluggandet då mitt huvud säger"jag kan det här". Hur mkt jag än vill få in mer info i huvudet så går inte det. Jag verkar funka så, vet jag att jag kan ngt bra så kan jag inte tvinga mig till att kunna det ännu bättre. Jag är ingen typisk A-student utan är sjukt nöjd med ett B (eller C om B är helt omöjligt att få, som förra tentan). Avsaknad av vinnarinstinkt kan tyckas. Men vem avgör vad som är en vinst? Att jag faktiskt avslutar mina akademiska studier och tar en examen är vinsten för mig. Om jag lyckas göra det utan en enda omtenta på 3 års studier så är det att glänsa, enligt mina regler. Med det återstår att se.
/ Michaela
/ Michaela
onsdag 24 mars 2010
Tentaplugg
Sitter i skolan just nu pch pluggar inför tenta på lördag. Vad är det för påhitt, tenta på en lördag? Som att det inte räcker med att sitta i 5 timmar och häva ur sig allt man kan om lönebildning, lönestrukturer och lönenivåer på svensk arbetsmarknad. Dessutom ska man göra det på en lördag kl 09. Vansinne!
/ Michaela
/ Michaela
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
